Шановні колеги, батьки!                                   

Представляю вашій увазі звіт про свою діяльність та підсумки роботи колективу протягом 2022 –2023 навчального року.

У своїй діяльності протягом звітного періоду я як директор ліцею керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом ліцею та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

         Станом на 01.09.2022 року  кадровий склад педпрацівників  ліцею  був укомплектований повністю, сформовано 11  класів, з них  4 – класи початкової школи ( 38 учнів )   та 7 класів – базової та старшої школи ( 59 учнів).

Забезпечували освітній процес 20  вчителів.

У  2022-2023 н.р. освітній процес у закладі був  спрямований  на реалізацію Державного стандарту початкової та базової освіти з урахуванням досягнень та викликів за результатами впровадження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нової української школи».

Протягом начального року педпрацівниками забезпечувались такі напрямки освітньої діяльності:

  • організація освітнього процесу у змішаній та очній формах навчання;
  • підвищення результатів навчання учнів 1-11 класів засобами компетентнісно-орієнтованого навчання на засадах індивідуального й диференційованого підходів;
  • посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції;
  • посилення безпеки життєдіяльності, зокрема просвіта щодо цивільного захисту;
  • соціально - психологічний супровід освітнього процесу в умовах воєнного стану.

                             ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ

Освітнє середовище в закладі організовано із дотриманням вимог безпечних і нешкідливих умов навчання учнів та відображає філософію концепції Нової української школи. Планування і дизайн освітнього простору кабінетів спрямоване на розвиток учнів, мотивацію їх до навчання, забезпечення базових потреб у навчанні.

Педагогоги, на початку  навчального року, проводили уроки в змішаній формі навчання, а з 1 грудня перейшли на очну форму навчання всі класи ліцею.       

            Учителі початкової школи протягом навчального року, з метою зменшення стресу від повітряних тривог, проводили з учнями практичні вправи, ситуаційно-рольові  ігри для створення сприятливої атмосфери, зняття емоційного напруження дітей, відновлення почуття безпеки та психоемоційного комфорту.    

         Класні керівники проводили психологічні хвилинки, використовуючи дихальні техніки для зняття стресу та панічних атак, психогімнастичні вправи, тілесні техніки боротьби зі стресом, вправи на зняття м’язового напруження,  вправи для релаксації та нормалізації самопочуття.

Також  учителі знайомили учнів з правилами дій у період надзвичайних ситуацій, вивчали правила пожежної, мінної безпеки та основ цивільного захисту.

Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними вміннями.

         Освітнє середовище закладу має бути вільним від будь-яких форм насильства та дискримінації.  З метою забезпечення прав дітей, захисту від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, попередження випадків насильства у закладі було проведено ряд заходів: підтримано Всеукраїнську акцію «16 днів проти  насильства». Соціальним педагогом  Музичук Г.В. спільно із класними керівниками   проведено години спілкування з учнями:  «Протидія булінгу в шкільному середовищі», «Віртуальний терор: тролінг та кібербулінг», «Інформаційна гігієна під час війни»,  «Життя без агресії»; тренінгові заняття: «Конфлікт. Шляхи подолання конфліктів», «Мій улюблений світ без насильства!», «Ми проти насильства». На базі бібліотеки   організовано  виставку малюнків учнів 5-7 класів «Світ без насильства очима дітей».

Постійно працювала Рада з профілактики правопорушень. Випадків булінгу серед здобувачів освіти протягом навчального року зафіксовано не було.

Педагоги та працівники закладу  дотримувались етики трудових відносин,  положення про академічну доброчесність та  правил внутрішнього розпорядку.

                   ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДПРАЦІВНИКІВ

Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Типового положення про атестацію педагогічних працівників», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.12.2010 за № 1255/18550 у 2022-2023 навчальному році здійснювалась курсова перепідготовка при ХОІППО у дистанційній формі.  Курсова перепідготовка здійснювалася відповідно  до графіка, який складається  на кожний рік та затверджується педагогічною радою. Згідно з Порядком підвищення кваліфікації педагогічних працівників курсову перепідготовку потрібно проходити щороку.

           Переважна більшість педагогічних працівників закладу освіти обирають різні форми та види підвищення кваліфікації. Учителі беруть участь у вебінарах, онлайн-курсах, тренінгах та майстер-класах, конференціях ХОІППО. Крім того, всі вчителі закладу підвищували свій рівень професійної компетентності на онлайн-вебінарах, флеш-семінарах, онлайн –курсах, освітніх івентах, онлайн-тренінгах. Курс «Цифрові інструменти Google» для освіти» пройшло 50% педагогів.

Атестація  педпрацівників здійснювалася відповідно до перспективного плану атестації педагогічних кадрів з метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу.

    У 2022-2023 н.р. атестувалося  4 педагоги:

  • Порядко Галина Іванівна, вчитель початкових класів, атестувалася на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та присвоєння педагогічного звання «старший вчитель»;
  • Процюк Анастасія Миколаївна, вчитель початкових класів та інформатики, атестувалася на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»;
  • Грищук Тетяна Георгіївна, вчитель української мови та літератури, мистецтва та курсу «Громадянська освіта» атестувалася на відповідність раніше присвоєній  кваліфікаційній  категорії «спеціаліст першої категорії»;
  • Вознюк Олеся Миколаївна, вчитель англійської мови, атестувалася на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній  категорії «спеціаліст першої категорії».

       Усі педагоги успішно пройшли атестацію, підтвердили і підвищили рівень своєї кваліфікації. З чим їх і вітаю.

      На кінець 2022-2023 н.р. якісний склад педагогічного колективу становить:
«вчитель-методист»-1 вчитель;

«старший вчитель» -2 вчителів;

 спеціаліст вищої категорії – 8 учителів;

спеціаліст першої категорії  - 8 учителів;

спеціаліст другої категорії  -3 вчителів;

11 розряд -1 вчитель.

           Аналіз діяльності педагогічних працівників ліцею в 2022/ 2023 н.р.

показав, що зусилля вчителів, пошуки ними нових форм і методів роботи були спрямовані на реалізацію науково-методичної проблеми «Формування життєвих компетентностей особистості учня та розвиток його творчих здібностей на уроках та в позаурочний час шляхом впровадження здоров’язбережувальних технологій навчання» ( третій рік роботи).

         Вчителями було реалізовано проблемні питання, розроблялася система моніторингу. Організовуючи роботу з педкадрами, адміністрація ліцею  керувалася Законами України « Про освіту», « Про загальну середню освіту», « Про концепцію якісної освіти», «Про інноваційну діяльність», Положення МОН  України «Про порядок здійснення інноваційної діяльності в системі освіти України», « Державні стандарти з базових навчальних дисциплін», Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників та іншими інструктивно-методичними документами.

         Протягом 2022/2023 н.р. у ЗЗСО  проводилися групові, індивідуальні, колективні форми роботи, які сприяли вдосконаленню майстерності педагогів. Належна увага приділялася індивідуальним підходам до проведення методичних заходів.

Відповідно до структури методичної роботи працювали постійно діючі семінари: науково – теоретичний семінар ( кер.Зелінська Л.Ю.), семінар загальної культури вчителів (кер. Грищук О.М.), Школа ППД (кер.

Булавинець Л.М.).

Протягом року проводилися засідання методичних підрозділів закладу.

Методичні проблеми, над якими працюють МО та вчителі, тісно зв’язані з методичною проблемою ліцею. На засіданнях методичних об’єднань вчителі знайомилися з методичними рекомендаціями щодо викладання предметів, новинками методичної літератури, обговорювали  та затверджували  завдання для проведення І етапу всеукраїнських предметних олімпіад, відвідували уроки та позакласні заходи своїх колег, аналізували їх.

Виконуючи завдання і реалізовуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив закладу освіти протягом 2022 – 2023 н. р. орієнтувався на нормативно-правову базу з питань виховної роботи.  У закладі було передбачено заходи різного спрямування із забезпеченням  виконання завдань, які є метою сучасного освітнього процесу:  формування громадянина-патріота;  інтелектуально розвиненої,  морально зрілої особисті.        Виховна робота  здійснювалась відповідно до річного  плану  роботи закладу освіти та планів виховної роботи класних керівників відповідно до таких ціннісних орієнтирів:

  • Ціннісне ставлення до себе.
  • Ціннісне ставлення до сім′ї, родини, людей.
  • Ціннісне ставлення до праці.
  • Ціннісне ставлення до природи.
  • Ціннісне ставлення до мистецтва.
  • Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

Стрижнем виховного процесу в 2022 – 2023 н. р. є національно – патріотичне виховання та реалізація виховних проектів.

Над реалізацією мети  і завдань усієї виховної роботи в ліцеї  працювали 11 класних керівників, соціальний педагог,  бібліотекар ліцею та заступник директора з виховної роботи.

       Важливим є те, що більшість подій та заходів, що проходили в закладі, висвітлювалися на сторінках сайту  та в групі закладу освіти у Фейсбук. Це давало  можливість систематично інформувати батьків та громадськість про проведену роботу в ліцеї.

                 СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

       Система оцінювання за останні роки зазнала значних  змін відповідно до мети та умов сучасної освіти.

       У початковій школі система оцінювання-це поєднання формувального та підсумкового оцінювання.

      Учителі  початкових  класів  протягом 2022-2023 н.р. формувальне оцінювання здійснювали на основі педагогічного спостереження за навчальною та іншими різновидами діяльності учнів; аналізу портфоліо учнівських робіт, попередніх навчальних досягнень учнів, результатів їх діагностичних робіт; самооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнів; оцінювання особистісного розвитку та соціалізації учнів їх батьками.

       Критерії оцінювання здобувачів освіти 5 класу (НУШ)  визначали  учителі- предметними (із поступовим залученням до цього процесу учнів) відповідно до кожного різновиду роботи та різновиду діяльності з орієнтуванням на вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів, визначених Державним стандартом базової середньої  освіти й очікуваних результатів, зазначених в освітній програмі Коськівського ліцею.

      Важливо, що учителі 5-11 класів мали можливість на платформі «Нові знання» використовувати функції для формувального оцінювання, надавати коментарі, рекомендації у рамках Нової української школи та прогнозувати розвиток освітнього процесу, відстежувати індивідуальний поступ кожного учня, що й здіснювало корекцію кінцевих підсумкових результатів здобувачів освіти.

        Педагогічний колектив закладу упродовж року проводив роботу, спрямовану на реалізацію проектів з навчальної роботи щодо підвищення якості навчальних досягнень учнів та залучення їх до участі у конкурсах та олімпіадах. У закладі створювалися умови для пошуку, розвитку й педагогічної підтримки талановитих дітей, стимулювалося творче самовдосконалення учнів.

           Здобувачі освіти брали активну участь у предметних  олімпіадах.        Учениця 8 класу Мельник Крістіна посіла І місце у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з хімії, ІІ місце – з географії та англійської мови та ІІІ місце – з української мови та літератури; учениця 9 класу Скомська Дарія посіла ІІ місце у ІІ етапі Всеукраїнської предметної олімпіади з географії, ІІІ місце – з німецької мови та фізики; учениця 9 класу Дудар Антоніна посіла ІІІ місце у ІІ етапі всеукраїнських предметних олімпіад з математики та біології; учениця 9 класу Гончарук Олександра посіла ІІІ місце у Всеукраїнській предметній олімпіаді з правознавства; учень 11 класу Башмаков Богдан посів ІІІ місце у  Всеукраїнській предметній олімпіаді з інформаційних технологій.

          Здобувачі освіти ліцею брали активну участь у творчих  конкурсах, де вибороли призові місця.

                           Міжнародний конкурс талантів «Диво»

1

 Євтушок Вікторія (2 клас). Номінація «Мистецтво фотографії».

 ІІІ  місце

2

Алексеєнко Дарія. (3 клас). Номінація «Декоративно – прикладне мистецтво»

ІІ  місце

3

Дикун Златослава (4 клас). Номінація «Художнє   читання».

ІІ місце

4

Мельник Алевтина (4 клас). Номінація «Художнє читання»

ІІ  місце

5

Остраніца Богдан. (4 клас). Номінація «Мистецтво  фотографії».

ІІ  місце

6

Тітарчук Злата. (3 клас). Номінація «Декоративно – прикладне мистецтво».

І місце

7

Батюшинська Олександра. (4 клас). Номінація   «Мистецтво фотографії»

Гран – прі

        Всеукраїнський патріотичний багатожанровий  конкурс мистецтв «Душа України»

1

Ковтонюк Мар’яна. (3 клас). Номінація   «Художнє читання»

ІІІ  місце

2

Дикун Златослава. (4 клас). Номінація «Художнє читання»

ІІ місце

3

Мельник Алевтина. (4 клас). Номінація «Художнє читання»

ІІ місце

4

Батюшинська Олександра ( 4 клас). Номінація  «Декоративно – прикладне мистецтво»

І місце

                       Всеукраїнський конкурс мистецтв  «Українська весна»

1

Батюшинська Олександра (4 клас). Номінація «Декоративно – прикладне мистецтво».

ІІІ місце

2

Дикун Златослава ( 4 клас). Номінація   «Художнє читання».

ІІ місце

Всеукраїнський конкурс дитячо – юнацької творчості, присвячений пам’яті Марії

Приймаченко «Чарівний світ українського мистецтва»

1

Євтушок Вікторія 2 клас.

І місце

2

Дячук Вероніка 2 клас

І місце

Обласна заочна виставка – конкурс  декоративно - ужиткового  і образотворчого мистецтва  «Знай і люби свій край»

1

Паляниця Софія

ІІІ місце

Обласний етап Всеукраїнського юнацького фестивалю « В об’єктиві натураліста -2023»

1

Тіторчук Ангеліна ( 8 клас)

ІІІ місце

        Цього року ліцей закінчили з високим рівнем відповідно до характеристик результатів навчання і нагороджені Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» здобувачі освіти :  Тіторчук Злата Олегівна (3клас), Алексеєнко Дарія Андріївна (3 клас), Мельник Алевтина Віталіївна (4 клас),   Дудар Тетяна Федорівна (5 клас), Ігнатова  Анастасія  Олександрівна (5 клас), Ковтонюк Аліна  Миколаївна (5 клас),  Мельничук Каміла Олександрівна ( 5 клас),  Паляниця  Вікторія  Ярославівна ( 5 клас).  Учениця 8 класу Мельник Крістіна Віталіївна має високий рівень навчальних досягнень з  усіх навчальних предметів і також  нагороджена  Похвальним листом. 

      Організовано  роботу  гуртків, до участі в яких залучено 70 школярів: спортивна секція «Олімп» (кер.Тимощук Т.Ю.), гурток козацько-лицарського виховання «Джура» (кер. Тимощук Т.Ю.), вокальний ансамбль «Шкільний акорд» (кер. Карпюк О.П.), танцювальна група « Візерунок» (кер. Зелінська Н.А.).

       Протягом 2022/2023 н.р. педагогічні працівники працювали над  створенням методичних посібників. На обласну виставку «Освіта  Хмельниччини на шляхах реформування» було представлено 2 посібники вчителями початкових класів Булавинець Л.М., Порядко Г.І., Кононець  Н.О., Процюк А.М. в номінації «Початкове навчання».

УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

         У закладі освіти є Стратегія розвитку на 2021-2026 роки.  Мета стратегії - розвиток та формування в учнів ключових компетентностей, необхідних для успішної життєдіяльності конкуретноспроможної і самодостатньої особистості, створення сучасної моделі успішного випускника закладу освіти. Стратегічні напрямки розвитку закладу спрямовані на створення безпечного, вільного від будь-яких форм насилля, комфортного та доступного освітнього середовища, збереження та зміцнення здоров’я здобувачів освіти, розвиток інноваційної діяльності закладу, підвищення якості освіти та освітньої діяльності, розвиток творчої ініціативи педагогів у пошуках нових форм і методів педагогічної діяльності, виховання толерантного ставлення до культури, звичаїв, традицій, патріотичних почуттів, формування національної самосвідомості, любові до рідної землі, свого народу. Кожна складова Стратегії розвитку має чітку, зрозумілу структуру, відповідає чинному законодавству, типу закладу, мові навчання.

         У закладі є річний план роботи, схвалений педагогічною радою закладу. У річному плані здійснюється аналіз роботи закладу за попередній рік, план включає строки виконання заходів, форми узагальнення та відповідального за реалізацію завдань. На засіданнях педагогічної ради закладу розглядаються питання щодо реалізації річного плану. Педагогічна рада в закладі функціонує системно і ефективно, розглядаються актуальні питання діяльності закладу, рішення приймаються колегіально та демократично.

        Положення про внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти містить опис стратегії та процедур її забезпечення.

         У закладі створюються комфортні умови для усіх учасників освітнього процесу, створено психологічно комфортне середовище, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру. Спілкування учасників освітнього процесу толерантне, виважене, діти не бояться озвучувати власні думки, отримують відповіді на свої запитання, педагоги дослухаються до думок здобувачів освіти. В коридорах закладу є стенди з інформацією: розклад уроків, розклад дзвінків, інформування щодо дотримання академічної доброчесності, розміщено стенди з правил дорожнього руху, протипожежної безпеки, цивільного захисту, інформація про НМТ. Є стіннівки, виготовлені учнями, інформація про проведення предметних тижнів та місячників. Дизайн коридорів доповнюють цікаві фото, створені учнями та педагогами, які містять навчальну та виховну інформацію. Забезпечено візуалізацію за допомогою табличок з вказаними назвами кабінетів і класів. Заклад забезпечує наповнення та оновлення інформаційних ресурсів на сайті закладу.

        Керівництво закладу застосовує заходи морального заохочення педагогічних працівників, подає клопотання щодо нагородження та преміювання.

       У закладі  створено умови для постійного підвищення кваліфікації, атестації та добровільної сертифікації педагогічних працівників. Вказані питання розглядаються на засіданнях педагогічної ради, прослідковуються в наказах з основної діяльності. Розроблено Положення про порядок визнання результатів підвищення кваліфікації. Проводиться моніторинг результатів підвищення кваліфікації.

         У Стратегії розвитку закладу виділено аспект «Управлінська діяльність», в якому передбачено шляхи створення атмосфери спільної відповідальної за результати освітньої діяльності, заохочення педагогів. Керівництво закладу спонукає педагогів до участі в конкурсах професійної майстерності.

     Відповідно до навчального плану роботи ліцею в 11 класі було продовжено вивчення  профільного  предмету  -  українська мова.

   З метою дотримання наступності для 11 класу було виділено додаткову  годину  на вивчення   історії  України та  1 додаткову  годину для вивчення  математики.

         У закладі створені умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу. Для підвищення ефективності управлінських рішень проводиться робота щодо урахування пропозицій учасників освітнього процесу. 3 цією метою проводиться інформування з питань організації освітнього процесу, створюються умови для плідного налагодження зворотного зв'язку щодо стану справ у закладі. На засіданнях педагогічної ради обговорюються питання, які потребують врахування думки всіх педагогів для прийняття колегіальних рішень. Думки батьків у закладі освіти можна почути на батьківських зборах. Основою створення у закладі умов для якісної освіти є послідовне запровадження та підтримка керівництвом закладу педагогіки партнерства між усіма учасниками освітнього процесу. Керівництво закладу враховує пропозиції педагогічних працівників щодо підвищення якості освітнього процесу.

          Я щиро дякую педагогічному, учнівському колективам, обслуговуючому персоналу, батьківській спільноті та спонсорам закладу  за суттєву підтримку та допомогу у 2022-2023 навчальному році, за активну участь у вирішенні тих проблем, які стояли перед ліцеєм, за вашу небайдужість. Адже тільки разом ми зможемо подолати будь-які проблеми і зробити наш заклад  ще кращим, ніж він є.

          Напередодні літніх канікул та відпусток щиро бажаю вам якісного відпочинку та реалізації намічених планів.

                                 

                            Дякую за увагу!